Artykuł sponsorowany

Jak dbać o klimatyzację w biurze?

Jak dbać o klimatyzację w biurze?

Dobrą atmosferę w pracy można rozumieć dosłownie: w pomieszczeniu musi panować odpowiedni klimat. Oznacza to prawidłową temperaturę, wilgotność i jakość powietrza, zapewniające dobre samopoczucie pracowników. To dlatego klimatyzacja jest niezbędną inwestycją. Jak trzeba konserwować system klimatyzacji w biurze, żeby działał prawidłowo?

Czy w biurach musi być klimatyzacja?

Coraz trudniej znaleźć nowoczesne biuro, które nie jest wyposażone w klimatyzację. Jest to związane ze zmianami klimatycznymi. Wraz ze wzrostem średnich temperatur także pomieszczenia nagrzewają się bardziej, szczególnie jeśli pracuje w nich wiele osób i wiele urządzeń. Już w temperaturze powyżej 23 stopni Celsjusza wydajność człowieka znacznie spada. Jeśli pracownicy nie są odpowiednio przygotowani, wyższe temperatury mogą nawet zagrażać ich zdrowiu. W kodeksie pracy znajdują się dokładne wytyczne, określające obowiązki pracodawcy w czasie upałów. Temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza i nie może przekraczać 28 stopni w pomieszczeniach. W przypadku klimatyzacji pracodawca jest zobowiązany do okresowej konserwacji urządzeń klimatyzacyjnych oraz serwisu i przeglądów.

Przeczytaj również: Do czego służy hydrogen do klimatyzacji?

Warto wiedzieć, że oprócz utrzymania optymalnej temperatury latem klimatyzacja ma również zalety zdrowotne. Poprawia jakość powietrza, a dzięki filtrom zapewnia duży komfort alergikom i osobom wrażliwym na kurz, zmniejsza także ryzyko infekcji w biurze. System klimatyzacji osusza powietrze i reguluje wilgotność. Właściwie zainstalowana klimatyzacja pozwala pobierać świeże powietrze dokładnie tam, gdzie jest ono najczystsze. Zmniejsza się ponadto zużycie energii.

Przeczytaj również: Kiedy najlepiej wykonywać serwis klimatyzacji?

Na czym polega serwis klimatyzacji?

System klimatyzacji wydaje się być bezobsługowy. Warto jednak pamiętać, że prawidłowe użytkowanie klimatyzacji w biurze nie polega tylko na ustawieniu pożądanej temperatury. Długotrwała i bezawaryjna praca urządzeń klimatyzacyjnych jest możliwa tylko wówczas, gdy pamięta się o ich regularnej kontroli i przeglądach okresowych. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy. Posiadacze klimatyzacji w biurach podkreślają, że warto, aby jednocześnie była to firma, która montuje klimatyzację tak, jak robi to GEO-ENERGIA. Tylko fachowa obsługa, a także posiadanie specjalistycznych urządzeń diagnostycznych zapobiega wystąpieniu poważnych usterek.

Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze usterki klimatyzatorów i ich objawy?

Ważne jest, aby podczas usuwania ewentualnych awarii stosować tylko oryginalne, wysokiej jakości części i podzespoły. Serwis klimatyzacji w biurze to nie tylko naprawa, ale również dbanie o to, aby powietrze było zdrowe. Okresowa konserwacja polega na odgrzybianiu systemu, oczyszczeniu i dezynfekcji filtrów i skraplacza oraz konserwacji układu chłodzenia.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.